Recenze

Jak zakrýt plochu, aby nerostla tráva?

Šťastné jaro.
Potřebujeme pokrýt 30 akrů plevele. Řekni mi nejlevnější kryt. Všemožné profilové geo- a jiné fólie jsou šíleně drahé.
Možná je tam nějaká tmavá umělá látka? Nyní existuje poměrně hodně látek, jsem si jistý, že nyní existuje něco podobného. Budu rád za jakékoli podněty a nápady.

To může být užitečné:

  • Vysvětlete prosím, kdy a jaké krycí materiály je třeba použít?
  • Jak rozlišit horní část krycího materiálu od spodní?
  • Jak určit přední a zadní stranu krycího materiálu?

Máte dotaz na zahradu? Zeptejte se našich odborníků a zkušených zahradníků.
Zeptejte se

Otázka je v následujících sekcích: otázky, agrovlákno, krycí materiály
12 komentářů díky za otázku 1 v oblíbených 27585 zobrazení
Sdílet odkaz
Kopírovat odkaz
Autor otázky:
Maria Mozhaisk 4. března 2020, 20:44
Poděkovat! Poděkoval jsi 77
Otázka přidána do oblíbených
Добавить в избранное
Všechny odpovědi a komentáře (12)
5. března 2020, 12:42

Bylo by potřeba si ujasnit, za jakým účelem chcete takovou oblast uzavřít.
Zničit plevel, abyste pak mohli provádět tradiční zemědělství se záhony a postupně odstraňovat tmavnutí? Nebo odřezat cestu oddenkům a sazenicím plevele do substrátu nasypaného navrch? Podotýkám, že oba způsoby nejsou zásadním řešením problému s plevelem (v OG vůbec neexistuje)

V první možnosti je řešením rozpočtu lepenka. V několika vrstvách! Je to problematické (každý list musí být pevně přitlačeno závažím nebo přišpendleno nějakými kolíky), neestetické a ne zcela ekologické. Dražší je nejhustší černý spunbond, také ve více vrstvách. Světlo proniká pod jednu vrstvu

Ve druhém případě bude stačit jakýkoli film nebo stejně hustý spunbond.

23. září 2023, 11:19
Husy. Zanechávají prostor bez života od rostlin.
23. září 2023, 19:21
Půjčím deset hus na týden.
23. září 2023, 19:54

Ne vše. Nejedí heřmánek, divoký rozmarýn a mochna. Ideálně lze kupír ušlapat, nesnáší utužení půdy, ale heřmánku a mochna je to jedno.

6. března 2020, 15:27

Zkusil jsem to (nebo jsem to nebyl já, ale moji rodiče, kdo tu a tam převzal iniciativu), nelíbilo se mi to. Postupem času se na těchto geotextiliích nahromadí půda a navrchu začne růst stejný plevel a výsledkem je úplné zasypání plochy, pak zkuste sebrat tento hadr. Opravdu se mi to nelíbilo, už to nepraktikujeme, je pro mě jednodušší protáhnout nebo znovu vyhrabat, vytrhat kořínky plevele zahnívat do dlouhodobého (pět až sedm až deset let) kompostu .
Pokud jsou záhony příliš zarostlé trávou, jednoduše na nich střídám brambory. Měl jsem jeden s cibulí u okurkového skleníku, to místo tam nebylo moc rovné, poblíž byly výmoly a dokonce i septik, byl tam vyvýšený záhon v kládách, pak to nějak zarostlo trávou (tuhle záležitost jsem ztratil z dohledu ), skončilo to tím, že jsem na podzim hloupě vše posekal, posbíral cibulky a rozhodl se, že záhon nevyužiji na cibuli, ale od základu na brambory. Po bramborách bude půda volnější, takže se můžete vrátit k cibuli. Na jiných záhonech pěstuji cibuli.
Stručně řečeno, někde založím záhony – vykopu a la panenskou půdu, vykopu kořeny (poněkud neopatrně) a zasadím brambory a na podzim se sklizní brambor znovu zatřesu zemí.

Přečtěte si více
Jak otestovat diodu a tyristor. 3 snadné způsoby

6. března 2020, 16:26

Eleno, podpořím barona: odpověď na vaši otázku závisí na cíli, který sledujete.
Varianta 1: předpokládá se, že v sezóně nebude možné o lokalitu pečovat a je nutné, aby nezarostla trávou. Řešení: silná černá polyetylenová fólie. Pod ním tráva vyhoří a hnije, semena se nedostanou pod fólii, takže se nový plevel neobjeví (s největší pravděpodobností to není skutečnost). Viděl jsem plochu, která byla takto vyklizena – rok ji nechali pod fólií a příští jaro ji zorali. Ale bylo tam 4 metrů čtverečních, víc asi ne. Na 30 akrů to nebude příliš levné řešení – u nás, pokud mě paměť neklame, stál loni na jaře 1 metr takové fólie 22 rublů. Lepenka je levnější – popsal metodu Baron. Ale nasbírat 30 akrů kartonu a pak to rozprostřít a opravit. Já osobně bych se do toho nepouštěl – je to sakra práce. Prováděl jsem takové pokusy v místních oblastech (pod zahradním záhonem, pod keři, ve skleníku), takže mohu odhadnout měřítko.
Možnost 2: Chci se plevele zbavit úplně najednou. Řešení: asfalt. Eleno, jen se neurážej, dobře? Tento problém se prostě jinak vyřešit nedá (a nedá se vyřešit ani asfaltem – přes něj si razí cestu plevel).
Možnost 3: Chci vyčistit oblast od plevele, abych pak mohl zasadit zeleninovou zahradu, květiny, zahradu atd. Řešení: traktor a brambory. Zde naprosto souhlasím s Pašou, dělám to samé: pokud potřebuji rychle a efektivně vyčistit poměrně velkou plochu od plevele, zasadím tam brambory. V příští sezóně, i když vysadíte květiny na bývalém bramborovém poli nebo vytvoříte zeleninovou zahrádku, zůstanou jen jednotlivé exempláře plevelů, se kterými není těžké se vypořádat.
Zkusil jsem použít i netkaný materiál. Pokud na krátkou dobu (1 sezóna, ne více) – to je normální, ale méně účinné než film (tráva může snadno růst pod netkanou textilií, protože k ní proudí vzduch a voda a nesmaží ji jako stejně jako pod černým filmem). Víc než sezóna je k ničemu: zvláště urputné plevele, jako je pšeničná tráva, prorůstají přímo skrz (mimochodem propíchnou i karton), něco roste shora (zamete to trosky, protože po ploše neprojdete koštětem nebo vysavač, aby látka zůstala čistá).
Zkoušel jsem položit netkaný materiál a zasypat ho pilinami nahoře – vydatně, v dobré vrstvě. Tohle funguje na sezonu nebo dvě (podle vrstvy pilin) ​​- pak se vrátíme na startovní čáry: něco spadlo shora a zakořenilo, něco prorazilo všechny zábrany. No, zase je to lokální řešení – například pro cesty mezi postelemi. Nemůžete takto pokrýt celou oblast (a k čemu to je?)…

6. března 2020, 21:39

Děkuji Marina, trochu jsem se ztratil. z moře informací.

Řekněte mi přesný název černého filmu, nebo ještě lépe odkaz. Je jich mnoho různé hustoty. můžete se splést. A co je to netkaný materiál? Je černý film také netkaný nebo mluvíte o spunbondu?

Přečtěte si více
Jak stratifikovat semena?

Proč brambory, a ne třeba pohanka nebo jetel?

7. března 2020, 21:37

Nejpravděpodobněji proto, že v procesu pěstování pohanky a jetele se země nedotýká a tam se plevel „připravuje k propuknutí“. Brambory se nejprve zasadí (orou!), pak se složí, pak se vykopou.
Navíc jetel sám o sobě je ušlechtilý plevel, i když červený a krátkověký, žije dva tři roky, ale ve druhém roce je ještě dost mohutný a je problematické do něj cokoliv zasadit. A pak začne vypadávat a jeho místo zaujme plevel nebo luční trávy.

V prvním roce je třeba pohanku znovu zaorat ihned po odkvětu, aniž bychom čekali, až uschne a spadne. Plevel bys mohl IMHO také zorat. Pokud nedominuje pšeničná tráva a bodlák, kterým orba pouze prospívá, je efekt stejný jako u speciálních zelených hnojení.

Mým způsobem hubení plevele v panenských pozemcích je vydatné hnojení hnojem, výsev cuket nebo dýní a poté mulčování stejným hnojem (přesněji podestýlka ze slámy a pilin od hospodářských zvířat).
Ale tohle je specifické – cuketu používám v jakémkoli množství, i když vyroste 5 tun – dobytek ji sežere celou. I když se to nikdy nestalo více než 700 kg, zdá se. No, hnůj se nekupuje.

10. března 2020, 10:27

Eleno, netkaný materiál je spunbond, agrotex, agrospan atd. “Spunbond” je značka, značka. Tento materiál lze nazvat jakkoli jinak, mít jakoukoli barvu (nyní je nejen bílá nebo černá, ale také červená a žlutá.), různé hustoty. „Netkaný krycí materiál“ je souhrnný název pro všechny tyto produkty. Od fólie se odlišuje vodou a prodyšností. V některých situacích je to plus, ale v případě hubení plevele spíše mínus, protože rostliny jsou pouze ochuzeny o světlo, ale jinak zůstávají podmínky vcelku pohodlné. „Něžné“ plevele samozřejmě hynou ve tmě, ale protože mají silný a silný kořenový systém (pšenice, kopřiva, angrešt, svlačec atd.), není to překážka.
Černý film – ano, přichází v různých hustotách, ale abych byl upřímný, s touto nuancí jsem si hlavu nelámal a zpravidla tento film na rozdíl od běžného filmu v našich obchodech nemáme , takže bereme jen to, co dávají, například zde. Ale cenovka. ano. V našich zahradnictvích se černá fólie prodává na metry – je levnější.
U filmu je logika také jednoduchá: čím hutnější, tím lepší. Ale je také dražší. Tenký film může propouštět světlo. Ale zároveň nepropouští vodu a vzduch (pokud není poškozen). Navíc se černý film na slunci velmi zahřívá a rostliny pod ním buď „vaří“, pokud je hodně vlhkosti, nebo „pečou“, pokud je suchý. V každém případě se výrazně zvyšuje pravděpodobnost úhynu i vytrvalých vytrvalých rhizomatózních plevelů.
Baron už vše o bramborách vysvětlil. Pokud jde o účinnost, z mého pohledu neexistuje nejlepší metoda pro hubení plevele na velkých plochách. Získá se nejjednodušší a nejekonomičtější možnost a pokud je možné použít traktor (na 30 akrů je to vhodné), není to také nijak zvlášť náročné na práci.

Přečtěte si více
Jak vycvičit psa, aby žil ve výběhu?

10. března 2020, 11:55

Děkuji, Marina. Tak jsem to pochopil.

Vidíte, traktor problém nevyřeší. Pozemek pouze zorat a donutí nás osázet náhradními trávami (zelené hnojení) v megarychlosti, protože pokud se to neudělá, za dva týdny začne plevel znovu růst – a po dalších dvou bude produkovat sezónní trávník a prokypřená půda opět „zdrží“.

Traktor pouze připravuje půdu pro následnou kultivaci nebo výsadbu – nic víc.

10. března 2020, 12:35

Ano, traktor je pouze technický nástroj, ale ne samostatné řešení problému s plevelem. Zmínil jsem se o tom pouze z „bramborového“ pohledu a jen proto, že vykopat 30 akrů ručně je stěží reálné. Pokud se neplánuje velkoplošná výsadba, pak není potřeba traktor.
Eleno, protože otázka vašich cílů zůstává otevřená, při hledání řešení vašeho problému musíte stále hádat na kávové sedlině, a proto v rámci tohoto „věštění“ položím objasňující otázku: nejsi uvažujete o sekání trávy? Pravidelné sekání trávy umožňuje v rozumné době proměnit i divokou vegetaci ve zcela odpovídající trávník. Samozřejmě ne ideální anglický trávník, ale bez zbytečného „tančení s tamburínami“, protože zbývá jen to, co v konkrétních podmínkách konkrétní oblasti nejvíce odolává povětrnostním a klimatickým podmínkám, sekání a sešlapávání.
Tady je ta věc. Všech 30 akrů je možné pokrýt silnou černou fólií (teoreticky je to možné – v praxi si to jen těžko dokážu představit, ale přijměme to jako možné). Otázka: co bude dál?
Do roka plevel pod fólií hnije, ale letos nebudete moci své stránky používat: je nežádoucí po fólii chodit, abyste ji nepoškodili, a co dělat v takovém „filmu poušť”?
A pak, po odstranění filmu, bude opět potřeba něco udělat s oblastí megarychlostí. Příroda netoleruje vakuum a máte naprostou pravdu, když podotýkáte: pokud se na zemi zbavené „přebytečné“ vegetace nic neudělá, velmi rychle znovu zaroste.
To znamená, že je prostě nemožné najít možnost, která by navždy vyřešila problém s plevelem. To je úkol, který je třeba neustále řešit, a pokud se jen trochu vzdáš, všechno se vrátí.
To nás přivádí zpět k původní otázce: co je konečným cílem všech akcí?

27. února 2021 10:20

Dobré odpoledne všichni). Za mnoho let boje s plevelem a já mám zahradu o rozloze 35 akrů jsem dospěl k jedinému řešení. Mulčování))), množství zavlažování se výrazně sníží. A pro mě je všechno pod kapkou a mlhou. Plodnost se výrazně zvyšuje). Šest let pouze tinktur s diviznou, plevelem a jasanem. Mulčování 15 -20 cm vše je dosaženo v průběhu let). Tablety (filmy apod.) nevyřeší všechny problémy. Země miluje pozornost. Je lepší, když to děláte od srdce a nebojovat o super úrodu a peníze. Samotná půda vám časem poskytne superúrodu a stabilní příjem. Nejprve však píle a práce. Věřte mi, stojí to za to. Na malém pozemku mám zahradu s 51 ovocnými stromy, stovkami malin pěti odrůd. Tisíce jahod šesti odrůd. Desítky keřů ostružin, borůvek, zimolezu, lískových oříšků, plstěných třešní, rybízu, hroznového angreštu, letničky a stovky stovek květin. Šest let tvrdé práce). A voila. Kéž vám Bůh dá trpělivost a lásku k tomu, co děláte. Prostě zemi NEOREJTE.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button